⚠️ Let op: je luistert naar een Youtube aflevering. Op Youtube krijg je net even wat meer mee dan in deze luisterversie. Kijk de aflevering hier terug: https://youtu.be/6AbjvfNgf50

De Nieuwe Vredesbeweging organiseerde op Tweede Pinksterdag een demonstratie tegen de dienstplicht. De samenleving militariseert in rap tempo en deze demonstranten zijn bang dat de dienstplicht en opkomstplicht binnenkort weer in volle glorie terug van weggeweest zijn. 

In deze aflevering:
- Wat is er mis met de dienstplicht en militarisering?
- Is er dan geen oorlogsdreiging? Moeten we onszelf niet verdedigen?
- Kort persoonlijk verhaal van een dienstweigeraar
- Moet Nederland uit de NAVO? En wat is dan het alternatief?

Kleine correctie: in de intro zeg ik dat de dienstplicht er nog niet is. Op papier is die er wel, er is alleen geen opkomstplicht. Er wordt dus niemand opgeroepen. Maar op het moment dat er oorlog uitbreekt kunnen Nederlanders worden opgeroepen voor het leger. 

Meer onafhankelijke linkse journalistiek zien? Wij kunnen dit alleen doen dankzij donateurs van kijkers zoals jij! Doneer hier:
https://www.patreon.com/radiokookpunt 
https://www.buymeacoffee.com/radiokookpunt

Radio Kookpunt

Radio Kookpunt

Moet Nederland uit de NAVO?

MAY 29, 202621 MIN
Radio Kookpunt

Moet Nederland uit de NAVO?

MAY 29, 202621 MIN

Description

⚠️ Let op: je luistert naar een Youtube aflevering. Op Youtube krijg je net even wat meer mee dan in deze luisterversie. Kijk de aflevering hier terug: https://youtu.be/6AbjvfNgf50 De Nieuwe Vredesbeweging organiseerde op Tweede Pinksterdag een demonstratie tegen de dienstplicht. De samenleving militariseert in rap tempo en deze demonstranten zijn bang dat de dienstplicht en opkomstplicht binnenkort weer in volle glorie terug van weggeweest zijn. In deze aflevering: - Wat is er mis met de dienstplicht en militarisering? - Is er dan geen oorlogsdreiging? Moeten we onszelf niet verdedigen? - Kort persoonlijk verhaal van een dienstweigeraar - Moet Nederland uit de NAVO? En wat is dan het alternatief? Kleine correctie: in de intro zeg ik dat de dienstplicht er nog niet is. Op papier is die er wel, er is alleen geen opkomstplicht. Er wordt dus niemand opgeroepen. Maar op het moment dat er oorlog uitbreekt kunnen Nederlanders worden opgeroepen voor het leger. Meer onafhankelijke linkse journalistiek zien? Wij kunnen dit alleen doen dankzij donateurs van kijkers zoals jij! Doneer hier: https://www.patreon.com/radiokookpunt  https://www.buymeacoffee.com/radiokookpunt